Welkom op mijn reisblog!

24 september 2017 - Rotterdam, Nederland

Waar gaan jullie heen?! Waar ligt dat? Wat is daar te zien? De vragen die we praktisch altijd krijgen wanneer we onze vakantiebestemming Kazachstan noemen. Hoe komen we erop, tja nadat we terug waren van onze vakantie in Italië zijn we gaan kijken naar landen waar er weinig toerisme is, veel te zien is qua natuur en cultuur. De natuur in Kazachstan is alles wat wij wensen, gekleurde woestijnen, hoge bergen en meren. De cultuur is er ook zeker, en vooral niet onbelangrijk, geen toeristenmassa's.

Het plannen vergt wel de nodige moeite. In Armenië en Georgië werkt tripadvisor goed. In Kazachstan is dat nog niet ontdekt buiten de grote steden.

Allereerst de autohuur regelen, dat is een dingetje. De ene na de andere verhuurmaatschappij zegt dat het niet mogelijk is. Uiteindelijk hebben we een auto geboekt. Afwachten hoe dit gaat lopen, ze zeggen dat hij gereserveerd is, maar voor de zekerheid moeten we wel een paar weken vooraf nog even contact met ze opnemen, echt een geruststellende boodschap :-) Wij maken hier maar een paar maanden van.

Overnachtingen regelen lukt ook nog niet echt, daar gaan we in februari/maart wel achteraan, ze gemiddelde kozak wil nog niet verder denken dan 2017 op dit moment.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reislogger:
    24 september 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!